Announcement

Collapse
No announcement yet.

Calling all swedes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Calling all swedes

Ytterligare en "Svenne" som anmäler sig.
    Gotlänning som numer bor i Solna, 5 min från Råsunda!

Har idag:
    RR1 Black ghostflames
    Dinky Custom (till salu)
    DXMG (snart såld)

Har haft:
    RR Professional
    Charvel Mod 4

Har snart:
    RR1 Black w white pinstripes

\m/
    JT

Comment

Då kanske jag ska presentera mina guror också...

Nuvarande:
      Soloist SL1 i burnt cherryburst
      Soloist Custom i orange with gold pearl
      Players Choice Collen Archtop i white pearl

Före detta:
      Soloist Custom i candy apple red (eller nåt i den stilen, fick inte med hangtagsen)
      Dinky DX1 i snow-white pearl

Comment

Hehe........my point exactly !!! [img]graemlins/brow.gif[/img]

P.S. What the heck did i just agree to ?

Comment

I guess you just simply agreed to my Jacksons, I imagine [img]graemlins/laugh.gif[/img]

Comment

rr1 en har jeg hatt siden mars tror jeg... bestilte av matt.
            beste gitaren jeg har spilt noen sinne.

Comment

Kenny, hur mycket fick du betala i frakt och andra omkostnader? Vore intressant att höra hur mycket extra det egentligen kostar att få hem en gitarr från USA.

PaddoK, my best bet is that it in fact is Uddevalla your family came from. Never felt the urge to find your roots? [img]graemlins/laugh.gif[/img]

Comment

betalte ca 3000 i toll...
                frakt og sånn tror jeg matt har iberegnet prisen, som er på 99 dollar eller noe.

Comment

Originally posted by Dave L:

PaddoK, my best bet is that it in fact is Uddevalla your family came from. Never felt the urge to find your roots? [img]graemlins/laugh.gif[/img]
                  <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Well, my father wrote a brief history on my family. Thats were Udavilla came from. And I have always had an great urge to go visit sweden, but as of now I just cant afford it.

Have you ever been in the area ? Whats it like ?

Comment

Originally posted by KennyHell:
                    betalte ca 3000 i toll...
                    frakt og sånn tror jeg matt har iberegnet prisen, som er på 99 dollar eller noe.
                    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">The frakt is bara gratis inside the USA eller am i wrong on that punkt

Comment

kommer å från sverige!
                      Dalarna krylbo/avesta.
                      har dock ingen jackson än... kan inte bestämma mig vad jag skall köpa... en rr3 eller rr5.... e sååååååå jävla sugen på en RR jackson

Comment

Originally posted by shape shift:
                        Jeg er norsk as well. Og vi skjønner alt dere svensker sier, men dere skjønner nok ikke alt vi sier. Jeg har for øyeblikket ingen Jackson gitarer da jeg er fattig student. Men en KV2 kommer nok om ikke så alt for lenge.
                        <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jeg er også norsk. Av Jackson gitarer har jeg en KV4 i Violin Brown samt en Rhoads Pro fra 1990 i gul, med svarte bevels. Den har ikke kommet enda, men den er på vei! [img]images/icons/grin.gif[/img]
                        I have no eyes, fuck-mook!

Comment

Uddevalla is almost on the west coast of Sweden, about an hour drive north of Swedens "second city" Gothenburg/Göteborg and an hour drive south of the norwegian border. It´s kinda hard to describe the area as it is really nothing special...kinda typically swedish, I guess. The westcoast summers are pretty nice, though.

KE, den där Rhoads Pro låter riktigt snygg...lite som Roadhazard-Rhoadsen, inte sant? [img]images/icons/smile.gif[/img] Du får se till att fixa fram lite bilder så fort du får den!

Comment

Nice to see some swedish americans! Udaville? Uddevalla, perhaps? [img]images/icons/wink.gif[/img]
                            <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Perhaps. Heh. My family came to america in the 1930's so I would not be supprised if some of the swedish locations / words have been americanized over the last 70 years. [img]graemlins/laugh.gif[/img]

Comment

Hej svenskar,

Jag är inte svensk, men nästan. En halv dansk(bor i Köpenhamn)/halv finne är väl i medel svensk?

Min "main guitar" är en Charvel 650 custom från början av 90-talet.
                              Neck-through, schaller trem, Jackson JE-1200 preamp. Fantastisk gitarr, men väldigt sliten numera.
                              Jag har just beställt en ny tremolo (den tredje på denhär gitarren) eftersom den som är på den är helt slutsliten.
                              Och jag borde vel få någon at göra ett fretjob på den också. Men vem fan skal man våga anlita till et så viktigt jobb?

-Mac Gaunaa

Comment

En RR3 är aldrig fel. Den torde dessutom vilja få dig att köpa fler Jackson [img]images/icons/wink.gif[/img]
                                <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Japp. Längtar efter en neck-through, men jag väntar på att det ska komma 24-fret Rhoads modeller. =)

Den första Jackson jag köpte var en Rhoads EX, men den blev skadad i frakten så jag skickade tillbaks den. =( Den finns fortfarande till salu hos Musikbörsen Uppsala (granite finish). De hade packat den totaluselt, så toppen av headstocken var avslagen när den anlände. Det kändes lite kymigt att betala 4000 spänn för en trasig gitarr, annars hade jag gärna behållt den. Jag gillar Rhoads utan plektrumskydd. =)

'bane

[ August 21, 2003, 05:00 AM: Message edited by: Sunbane ]

Comment

Working...
                                X